مزایا و معایب استخدام کارمندی شبیه به خود

همه کارآفرینان دست‌کم یک توشه پیش خودشان تفکر کرده‌اند :

ای کاش می‌توانستم از در میان کارمندان , کسی مشابه به خودم داشته باشم ; هیچ‌کس سخت‌تر از خویش اینجانب عمل نمیکند ; هیچ‌کس به میزان اینجانب تیزهوش نیست ; نمی‌توانم به هیچ‌کس خوبتر از خودم برای تصمیم‌گیری یا این که رئیس گروه اعتماد کنم .

این فکر به‌نظر شما نیز آشنا میرسد , صحیح است؟ ولی آیا موقع استخدام , داشتن شخصی به طور کامل مشابه به شما چاره قابل قبولی است و میتواند پاسخگوی هدف ها استخدامی شما باشد؟ مزایا و معایب مشخصی برای این راهکار موجود هست . براین اساس می بایست براساس نیازهای یگانه معلوم فرمایید که آیا یافت کردن فردی مشابه به شما می تواند به کسب و فعالیت شما سود برساند یا این که این که برای آن زیان آور است . با جورج دیب همراه می‌شویم . وی مشاور رئیس , استارتاپ , مشورت کردن مالی و پرسنل استارتاپ Red rocket Ventures و تالیف کننده است .

شبیه‌سازی از روی خودتان دقیقا به چه معناست؟
آیا از فی مابین شما کسی طرفدار محرمانه فیلم‌های بیگانگان ( Alien ) است؟ به یاد دارید که در نصیب چهارم ( Alien : Resurrection ) , زمانی‌که آنها از شخصیت الن‌ریپلی ( با بازی سیگورنی ویور ) پس از ۲۰۰ سال بعد از مرگش شبیه‌سازی کردند ( از روش نمونه‌های دی‌ان‌ای خون ذخیره شده وی ) تا بیگانگان را خارج بیندازند؟ این مورد مشابه این است که با وجود زنده بودن شما , ارتشی از اشخاص تماما مشابه به خودتان بخواهد بیگانگان را خارج بیندازند .

cloning yourself

شبیه‌سازی چه‌گونه خودش را در کسب و عمل شما نشان می‌دهد؟
کلون‌های شما ( اشخاصی که از روی شما شبیه‌سازی شده‌اند ) معمولا از روش شما شناسایی میشوند و این شناسایی موقع نیرو به چنگ آوردن بوسیله فرد شما یا این که از روش تیم‌های منابع انسانی خودتان انجام می گردد . شناسایی سه سطح دارااست : نخستین از روش شرح شغل و گزینه‌های لیست انجام می گردد به گونه‌ای که گویی شما دارید خودتان را تعریف می کنید ; دوم از روش پروسه رای زنی و این که هر کاندیدی را از این لحاظ نمی توان استخدام کرد

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *