مزیت کار افرین بودن

اما در روبرو شخص کارآفرین در آغاز کاری را شروع می کند که علاوه به تخصص و چیرگی نسبی در آن، به آن پیشه علاقه دارد. این علاقه مندی به کار مایه می شود کارآفرینان بتوانند سختی های اولیه شروع به شغل را تحمل کنند. بدین ترتیب با گذشت سررسید و سپری کردن سختیهای اولیه و شروع فواید مالی، مزیت رضایت شغلی بیش از قبل خویش را اثر می دهد.

 

حس موفقیت و شادی

با سپری کردن شداید و سختی ها و با بدست آوردن اهداف، کبیر شدن سوداگری ، جذب نیروی شغل جدید، افزایش تعداد محصولات، افزایش فروش، افزایش تعداد مشتریان راضی، افزایش هوده ، رشد کسب و کار و در ساحل آن رشد منش کارآفرین… ، باورداشت عینی من می توانم در او بروز می کند و تجربیات شیرین کامیابی را حس میکند.

 

به مایه این کامیابی ها آنها دریافتن شادی و همین طور مفید بودن در شغل و حیات خویش دارند، چرا که می توانند به سایرین کمک کنند به خواسته های خویش برسند و به این واسطه خودشان موفق می شوند به خواسته های خود برسند.

 

دیپاک چوپرا، عالم و عارف هندی می گوید

 

سریع ترین راه برای رسیدن به خواسته هایتان این است که به سایرین کمک کنید به خواسته های خود برسند.

 

کارآفرینان موفق دقیقاً همین کار را انجام می دهند.

 

handdrawn-maslows-hierarchy-of-needs-benefits of eing entrepreneur مزایای کارآفرینی

 

بالفعل شدن استعدادها

آقای آبراهام مازلو روانشناس انسان گرای بزرگ می گوید که

 

اگر آگاهانه طرحی را درافکنید که از تاب شما کمتر باشد، به شما آگاهانیدن می دهم الی آخر عمرتان شادمان نیستید.

 

کار کردن در مشاغلی که شخص پس از مدتی کوتاه به آنها مسلط می شود و برای مدت طولانی باید همان کارهای تکراری را سپریدن دهد، به انسان حس در جا زدن و فسیل شدن می دهد. او وقتی می بیند که از توانایی های بیشماری که دارد نمی تواند استفاده کند از داخل مبتلا احساس پوچی می شود.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *